Velkommen til Villa Rose

Villa Rose består af en vuggestue centralt placeret på Østerbro samt en børnehave, der dagligt kører til Nærum. Vuggestuen og børnehaven har fælles pædagogisk leder og pædagogisk udgangspunkt. Dog foregår opskrivning og venteliste separat for de to institutioner, hvorfor det ikke kan garanteres at barnet kan tilbydes en plads i børnehaven.

Vuggestuen består af 5 grupper med 12 børn i hver gruppe samt to pædagoger og én medhjælper. Institutionen ligger i en smuk ældre villa, hvor vi har indrettet de enkelte grupperum med fokus på børneperspektivet. Hvert grupperum har deres eget soverum tilknyttet, hvor børnene hver dag puttes med egen madras og dyne. Her kan du læse mere om dagens gang i vuggestuen.

Børnehaven består af 32 børn med tre pædagoger og to medhjælpere. Dagen starter i opsamlingen i Ryesgade og kl.8.40 kører bussen til et stort smukt hus placeret lige i skovkanten, med en stor legeplads tilknyttet. Der arbejdes i mindre grupper med fokus på at benytte ude- og inderum. Her kan du læse mere om dagens gang i børnehaven.

I Villa Rose arbejder vi struktureret med planlægning af hverdagen og vi tilstræber at børnene oplever så få overgange som muligt i løbet af dagen. Gennem ugeplaner planlægger vi, hvilke forløb vi, i den kommende tid, skal arbejde med. I planlægningen tager vi udgangspunkt i det enkelte barn og hele børnegruppen.

Vi arbejder med et særligt fokus på at inddele børnene i mindre grupper, hvor nærhed og tryghed er givet og hvert enkelt barn bliver set og hørt. Dernæst arbejder vi med grupper på tværs af børnegrupperne eks. fællesskab på tværs i vuggestuen samt storbørnsgruppe og læse/legegrupper i børnehaven.